WATTPAD STORIES

mercoledì, luglio 12, 2017

RECENSIONE di EXES - A Second Chance Billionaire Romance Novel di Aria Hawthorne/ REVIEW of EXES - A Second Chance Billionaire Romance Novel by Aria Hawthorne

Buon pomeriggio, bloggers e lettori! Ieri notte ho finito, grazie al cielo, questo romanzo di Aria Hawthorne, che avevo in sospeso da un bel po' di tempo. Dire che sono delusissima sarebbe un eufemismo bello e buono. L'unica sensazione che mi ha trasmesso questo romanzo è stata una profonda frustrazione. Scorrendo il post troverete la recensione con il mio parere su questo romanzo, buona lettura!

PREMESSA
Il titolo e la cover mi avevano catturato. Avevo voglia di leggere un NA estero con delle ottime premesse e questo faceva al caso mio. Invece no. Quello che mi sono trovata a leggere è un romanzo partito bene che finisce malissimo, non per l'HEA (Happily Ever After), ma per un insieme di cose che mi hanno delusa e fatta arrabbiare. Insomma, poteva essere sviluppato meglio tutto.

TRAMA (DA GOODREADS)
Contemporary Billionaire Romance - Lungo, stand-alone con HEA - ADATTO PER LETTORI ADULTI, 18+
Quando il milionario immobiliare Harvey Zale si fa dare il numero di "un'amica di un amico" e riceve un messaggio da una misteriosa donna che flirta con lui, inizia una relazione di sexting con una completa sconosciuta. Lui è un milionario che può avere tutte le donne che vuole, ma non può avere lei - la sua misteriosa e lussuriosa Contessa, che gli ispira le sue confessioni notturne e conforta la sua coscienza dalle conseguenze delle sue grette ambizioni.
E' deciso a costruire una delle torri più alte del mondo e ha bisogno di vendere la sua proprietà sulla riva del fiume di Chicago per finanziarlo. Ma quando Alma Castillo, la Lara Croft degli oggetti antichi si presenta nel suo appezzamento di terreno, dichiarando che vi è una finestra colorata di Tiffany dal prezzo esorbitante e facendo tutto ciò che è in suo potere per mandare in fumo il suo contratto, lui è cosciente che ha ben più di una semplice gatta da pelare. Non solo lei è in una missione per salvare l'antico tesoro perduto, ma è anche in una personale crociata contro colui che odia di più al mondo.
Avrebbe dovuto aspettarselo. Lei gli ha presentato le carte del divorzio un anno fa, solo per provarlo.
E lui ci terrebbe ancora di più se le acute osservazioni e la quasi malvagia intelligenza della sua ex moglie non lo eccitassero ogni volta che lui lo chiama un "coglione" e se lei non apparisse così bella nei suoi vestiti larghi cascanti, nascondendo la sua capacità di essere una cattiva ragazza quanto una brava.
Forse monella come la sua Contessa, che diversamente da Alma, non sa nulla sulla sua vera identità o i suoi difetti, la sua cattiva reputazione di milionario, fa infiammare il suo desiderio e la loro relazione fantastica trasportandola nella realtà in una notte così meravigliosa da essere indimenticabile.
Se solo riuscisse a togliersi dalla mente la sua ex moglie - l'unica moglie che lui abbia davvero amato. Dio, la donna che vorrebbe lasciarlo darle piacere sebbene abbia un cipiglio arrabbiato e farlo diventare un oh, oh, ooooh così a rovescio che lui potrebbe persino convincerla a sposarlo di nuovo.
Ma nessuno ha detto che sarebbe stato facile essere un egoista opportunista bastardo milionario, specialmente uno che dice che non c'è niente di meglio del sesso di riconciliazione con un ex....

PS: Tutti i billionaire romances di Aria Hawthorne sono romanzi stand-alone ambientati a Chicago con sottotrame e personaggi secondari che si intrecciano, ma ogni libro può essere letto in qualsiasi ordine. 

RECENSIONE
Il romanzo "EXES - A Second Chance Romance Novel" parla di Alma Castillo e Harvey Zale. Alma e Harvey si sono conosciuti al college e sono rimasti  marito e moglie per cinque anni, prima che lei decidesse di divorziare da lui di punto in bianco. Alma è una donna intelligente, bellissima e una stronza di prima categoria, è una donna con dei sani principi (tanto sani non direi, forse opinabili è termine migliore da usare qui) che sta cercando di andare avanti con la sua vita e di dimenticare Harvey iniziando a fare sexting (sesso tramite messaggio) con un sexy uomo sconosciuto. Alma è forse uno dei personaggi femminili più stereotipati di cui abbia mai letto finora, viene fatta apparire come una "povera" vittima delle ingiustizie di un uomo il cui unico pensiero era fare soldi, beh è quello che fanno gli immobiliari fino a prova contraria, solo che invece di rimanere con lui e affrontare i problemi che si sono presentati nella loro relazione, ha preferito divorziare. Harvey, da canto suo, viene descritto come il peggiore bastardo ed egoista che possa esistere al mondo. E mai in un romance ho letto una tale polarizzazione estrema di due personaggi che hanno avuto un passato insieme. Alma e la sua intelligenza eccitano tutti gli uomini, in particolare il suo amico Jacques Blac, un francese che secondo me è gay, ha dei modi di fare gay e pure il suo modo di comportarsi lo è e nonostante questo l'autrice decide di renderlo uno dei corteggiatori di Alma. Va bene, sorvoliamo su questo punto. Alma è una donna romantica e spera di trovare il suo vero amore in situazioni random, la maggior parte delle quali impossibili nel mondo reale; per contro Harvey, che viene sempre e tantissime volte descritto come lo stronzo di turno milionario, viene definito un uomo freddo e calcolatore. Allora, io mi sono posta un sacco di domande: perché Alma l'ha sposato cinque anni prima, se sapeva che lui voleva fare il milionario immobiliare? Perché Alma vuole cambiarlo, se tutti ci dicono che chi ama davvero una persona non dovrebbe desiderare che sia diversa da com'è? Perché la colpa viene data ad Harvey e basta? Di solito quando succede qualcosa in una coppia, la colpa non è mai solo dell'uomo, ma anche della donna, insomma si divide la colpa in parti uguali e vedendo da che presupposti parte la loro relazione, insomma, sarebbe stata la cosa più ragionevole da dire o fare. Il sogno di Alma è di trovare la mitica e irrecuperabile finestra di vetro colorato di Tiffany Louis Comfort, di cui lei valuta le sue opere e le opere dei clienti nel negozio di suo padre  Enrique. Nel frattempo, i due continuano a sextare a vicenda senza nemmeno rendersene conto e io mi chiedevo: dopo cinque anni dovresti sapere come parla o si comporta tuo marito o ex marito, insomma non è che lo cancelli dalla tua esistenza, i suoi modi ti saranno ancora rimasti impressi nella memoria, no? Invece no. Mah.

I personaggi non sono ben descritti e approfonditi, tanto che la prima descrizione vaga, tenete presente, l'abbiamo solo al 49% del romanzo e questo mi ha irritata parecchio. Perché? Perché in un contemporary romance trovo incredibile e sconvolgente che non ci sia almeno una descrizione fisica dei personaggi, tralasciando l'approfondimento dei personaggi che anche quello è molto leggero, quasi inesistente. Per la prima volta dopo mesi ho sentito forte in me la voglia di lanciare il Kindle contro il muro (non temete, il Kindle è salvo, ma ha rischiato grosso anche stavolta!). Passiamo ai personaggi: Alma Castillo è una Mary Sue in tutto e per tutto (Mary Sue è il termine usato per definire stereotipato all'inverosimile un personaggio) viene definita buona, bella e brava quando è solo stronza con Harvey, è un personaggio frustrante, fastidioso e bambininesco (se leggerete questo romanzo preparatevi per i suoi cambi di opinione ad ogni capitolo: in un capitolo vuole tornare con Harvey, in un uno lo odia e nell'altro ancora vorrebbe stargli vicino ma lo detesta. Coerenza portami via!) che non sa nemmeno lei cosa voglia davvero; Harvey non è stronzo come viene descritto ma è semplicemente un uomo che lavora sodo per ottenere ciò che vuole e questo non lo rende un bastardo egoista, ma semplicemente un lavoratore stakanovista e più di qualche volta mi ha fatto pena. Conchita Castillo dovrebbe essere la sorella minore provocante di Alma, ma è descritta poco ed in modo quasi caricaturale, è volgare e oscena - tanto che sta con un ragazzo ma pensa già a farsi Tizio e Caio. Conchita "lavora" al Field's dove passa la maggior parte del tempo a mangiare caramelle invece di fare il suo vero lavoro e non paga mai ciò che mangia. Ottimo esempio, insomma. Non sono riuscita a sopportarla. Conchita Castillo è persino più insopportabile della sorella, mi è sembrata quasi una volgarotta che cercava di fare la seducente ma finiva per risultare solo grottesca e un po' oca. Enrique Castillo è il padre di Alma e Conchita, è un uomo anziano molto saggio che lavora molto sebbene non stia molto bene ed è rimasto amico del suo ex cognato. 

I personaggi sono piatti, noiosi, estremamente infantili e contraddittori (Alma è una contraddizione unica) e ciò li rende fastidiosi. L'unica volta che ho trovato dei personaggi del genere è stato quando ho letto After di Anna Todd. Non credevo che avrei ritrovato questo tipo di romanzi in un promettente libro come questo. 

Infine, lo spagnolo usato dai personaggi non è sempre corretto e a volte, come il francese usato da Jacques, risulta una forzatura fatta per rendere il personaggio più interessante. Sono disposta a leggere altri romanzi di questa autrice, sperando di trovare un romanzo interessante e migliore di questo. 

Vi saluto con una citazione tratta da questo romanzo che si è meritato una stellina, così che possiate avere un'idea del libro:
“Perfect and sinless is boring, and boring is far worse than flawed.”
(Harvey Zale)

xoxo,
Giada



Hi, sweeties! Yesterday I’ve finished a book full of promises, which haven’t been fulfilled at all. I was excited to read this book, it has excellent reviews on both Amazon and Goodreads, so I said “give it a try”. Meh, enough said that this wasn’t I expected and that I’m beyond disappointed.



PREMISE
“Exes – a second chance billionaire romance novel” by Aria Hawthorne was one of the book I request to review when I began using Netgalley to discover new promising authors. The novel stayed for almost a year in my Kindle, until I decided to read it. I think this book wasn’t very good in so many ways, that you will discover scrolling down this post.

SYNOPSIS (FROM GOODREADS)

Contemporary Billionaire Romance - Full-length, stand-alone novel with HEA - Suitable for mature readers; 18+ years.

When Chicago real estate tycoon Harvey Zale pings a “friend of a friend” with a flirtatious text, he never expects to start an addictive sexting affair with a complete stranger. He’s a billionaire who can get any woman he wants, but he can’t have her—his mysterious, sultry Contessa, who inspires his nightly confessions and soothes more than just his conscience from the consequences of his own shallow ambitions.

He’s determined to build the tallest towers in the world and he needs to sell his Chicago riverfront property to finance it. But when Alma Castillo, the Lara Croft of antique hunters, shows up on his land, claiming the existence of a priceless Tiffany stained-glass window and doing everything in her power to muck up his deal, he knows he’s got more than a stray cat to collar and tame. She’s not only on a mission to save long-lost antiques; she’s also on a personal crusade to hate his guts.

He would know. She served him divorce papers a year ago, just to prove it.

And he’d care a helluva lot more if his ex-wife’s sassy tongue and wicked intelligence didn’t turn him on every time she called him “a**hole” and if she didn’t look so damn cute in those baggy overalls, disguising her affinity for being naughty as much as being nice.

Perhaps even as naughty as his Contessa, who unlike Alma, doesn’t know anything about his real identity or flawed, billionaire reputation, which flames his desires to escalate their fantasy relationship into the reality of one scorching night of mindblowing...

If he could just get his mind off his ex-wife—the only woman he's ever truly loved. God, woman...if she would just let him pleasure her scornful frown and turn it oh, oh, oooohhhh so upside down, maybe he could convince her to marry him again.

But no one ever said it was easy being a greedy opportunistic billionaire bastard, especially one who happens to know there’s nothing better than make-up sex with an ex…

Please note that all of Ms. Hawthorne's billionaire romances are stand-alone novels set in Chicago with minor subplots and secondary characters that intersect, but each book can be read and enjoyed in any order.

REVIEW
The book “Exes – A second chance billionaire novel” describes the life and the misadventures of two freshly ex wed people: Alma Castillo and billionaire tycoon Harvey Zale. Alma divorced from Harvey one day, out of the blue, without even asking him if he was ready to do that step or if he preferred working on their relationship. Alma and Harvey met in college and then they got married for five years, but the novel sets the reader in a different time and space: a year after she divorced from him. Alma is a high-super intelligent woman, she is good and with so strong principles... In a word, she is highly stereotyped; she addresses Harvey as one of the greediest billionaire real estate tycoon. Harvey in this novel is the highest stereotyping man I’ve ever read of: he is the incarnation of everything ugly and bad that there’s in this world. This strongly opposition between the main characters was, at the beginning, quite interesting; but then it became strongly annoying. Back to what I was saying, Alma is a super intelligent woman with a QI so high it turns men on, like the gayesque supporting character of Jacques Blac, okay maybe he was attracted to her, but his ways of acting and his annoying use of French words even when it wasn’t necessary, bonded with the fact that he acted and dressed like a gay man (hey, don’t get me wrong, I have gay friends too, and nobody acts like him) made him exasperating. Alma is a romantic woman in her heart, she hopes to find true love in random ways, and in this I could emphatize with her, but then she acted like a kid who-knows-all, like she was the only victim in her relationship with Harvey. Really? The only thing that Harvey maybe did wrong is to pass most of his time working and not with her, but it’s this what business men do, right? They work hard to accomplish their goals. She wants to find the mythical stained-glass windows of Eternal Love of the most influential artist of Chicago: Louis Comfort Tiffany. The quest beings with her, but then Harvey will support her whenever she needed. The most important thing for you to know is that they sexted each other without knowing, and I was like… Really? After five years of marriage you really couldn’t recognized your man? This is isn’t such a big spoiler, most of readers could see it coming as I did. It was so obvious.

The characters weren’t so well developed as I hoped, there was a lacking of their physical description, which came at the 49% of the novel and I got a bit angry. Why? Because, especially in a romance novel, I found it unbelievable to not describe the characters, here the physical appearances played an important role, so that’s the reason I was angry and yes… I felt the need to throw my Kindle against the wall (I didn’t do it, but I felt like this only when I read an Italian novel that I totally disliked). Let’s talk about the developing of the characters: Alma is a bitch to Harvey, that the truth, and while I was reading I found her character extremely frustrating and childish, she wants something but she doesn’t know what she wants. Harvey is treated like a bastard greedy billionaire, when the only thing he did was to expand his work. He is characterized as a bad man with a such bad behavior that it seems like that you, reader, have to hate it with Alma (who doesn’t how to feel with hi, because in one chapter she’s attracted to him, the next chapter she hates him and the next chapter she wants him to let her in peace.) but I felt sorry for him. Harvey isn’t bad as she described him, and his willing to change to please her and to make her stay with him made my heart break, especially since is such a child who doesn’t know what she wants. Conchita Castillo ugh… I disliked a lot her character! She is Alma’s younger sister and she is such a shameless and cheesy characters, I simply couldn’t stand her and her behavior. She is an egocentric young woman who apparently works in Field’s shop, but passes most of her time eating candies without paying them. And this seems one of the main characteristics of her character: being a blatant cheesy character who was thought to support, and instead is everything else. Conchita is one of the most hateful character I’ve ever read of. Enrique Castillo is the father of both Alma and Conchita, he’s a sage old man who works hard but never intervenes in Alma’s life and although she’s divorced from Harvey, he still goes to Sox matches with him. I hoped to see more of Enrique, I think that he could have helped a lot Alma in underlying the fact that you can’t divorce from someone without reason and then hoping to return with that someone. Enrique was one of the main reasons I decided to give this novel one star.

The characters are plain and boring, far-fetched childish and contradictory (especially Alma), sometimes they are even annoying and got me angry various times. The only time I’ve felt like this reading a novel was when I read After by Anna Todd. They don’t do a complete developing, when I finished reading the novel it seemed to me that they had come back to the beginning, because Alma was complicating (again) things between them. The novel was really frustrating, yes, frustration was the main feeling this novel made me feel, and not a positive way. Harvey did his best to impress her and show her he had changed (for what, I asked myself) and she didn’t do a thing to change things between them, she stayed firmly in her positions. Alma was such a Mary Sue, I really couldn’t stand her in many way. I hope that not all Billionaire Novels are like this, because I’m concerned that I won’t find a satisfactory novel of this kind. I’m open to read other Aria Hawthorne novels, hoping that they will be better than this.

Lastly, the Spanish used here is not always right. Okay, I might be a little nitpicky but even the Spanish was wrong.

I’m really sad to give this novel one star, but I couldn’t give it one more. As I said before, I hope to be able to read other Aria Hawthorne’s novels, because I tend to give a chance to other author’s novels, even if I disliked their first.

I can’t advise this novel to anyone, so I quote you one sentence from the book, in order to give you an idea of it:

“Perfect and sinless is boring, and boring is far worse than flawed.”
(Harvey Zale)


xoxo,
Giada

Nessun commento:

Posta un commento