WATTPAD STORIES

sabato, gennaio 20, 2018

RECENSIONE di Rules of Engagement di Lily White/ REVIEW of Rules of Engagement by Lily White

Buona sera, bloggers e lettori! Ho iniziato ufficialmente il Servizio Civile ed è per questo che sono stata un po' assente dal blog questa settimana, ma non temete! Vi manterrò aggiornati sulle novità librose italiane ed estere meglio che posso. Promesso. La recensione che leggerete oggi riguarda un libro che mi è stato mandato da The Next Step PR. Buona lettura!




PREMESSA
Quando Kiki mi ha comunicato che sono stata selezionata per recensire il nuovo romanzo di Lily White, ero elettrizzata! Non ho mai letto nulla di questa autrice, ma già il fatto che avesse scritto un Romantic Suspense è bastato per spingermi a guardare tutte le sue pubblicazioni fino ad ora. Se leggete in inglese, ve la consiglio tantissimo. Lily White ha uno stile coinvolgente e travolgente.

SINOSSI (DA GOODREADS)
Regola n° 1: Non partecipare al gioco se non intendi finirlo. Una volta che hai accettato, non c'è alcuna via di fuga.

Questa è una storia d'amore ricca di regole, aspettative e ombre oscure. Una nella quale un uomo che mi sfida vive nell'inganno. Non avevo altra scelta se non accettare i termini, e scappare una volta che l'orologio avesse iniziato a tichettare.

Donovan Stone era un uomo che poche persone provavano a contraddire.
Lui era oscuro.
Lui era dominante.
Lui era così silenzioso che dovevi guardarlo attentamente per capire a che cosa stesse pensando.

Lui era il mio capo, e l'uomo da cui sarei dovuta scappare nel momento in cui ho messo piede nell'ufficio della sua corporazione.

Come ogni pessima decisione, mi ci è voluto del tempo per vedere la verità riguardo al gioco a cui avevo preso parte, per capire che non era lo stalker che viveva nelle ombre di cui dovevo aver paura, ma dell'uomo che ne gestiva le fila.
Non avevo scelta.

Almeno, questa è la bugia che ho raccontato a me stessa man a mano che mi addentravo in un dedalo di colpi di scena e giochi ingannevoli, ho capito che le "Rules of Engagement" ("Regole di Partecipazione", ndr) erano adesso la mia vita.

RECENSIONE 
"Rules of Engagement" è un Romantic Suspense eccelente, uno di quei romanzi a cui continui a pensare anche quando hai finito il libro da qualche giorno. Per me è stato così. La storia di Donovan e Mia mi è entrata sottopelle, non riesco ancora a smettere di pensarci. Ma partiamo dal principio: Mia Jennings è la tipica ragazza della porta accanto: insicura, debole, che allontana tutti da sé senza apparente motivo, ma molto attraente e interessante. All'inizio del romanzo la vediamo venire dimessa da Camila, la ragazza che ha preso il suo posto nella filiale in cui lavorava, per motivi non molto etici per quanto riguarda il lavoro. Mia si ritrova così senza un lavoro e con una marea di bollette da pagare. Mia non è la tipica ragazza che si trova nei romanzi rosa o nei suspense, non è forte e coraggiosa, è una ragazza con un brutto passato alle spalle che ancora influisce sul suo presente, un passato che costituisce un peso vero e proprio per lei. Non sopporta che le persone la tocchino, e questa sua fissazione la renderà un personaggio molto bizzarro, che attirerà senza volerlo la vostra attenzione. 

I’ve never been a fan of first impressions. I certainly don’t make a good one, not with average looks and a mousy demeanor. Most people see me as weak, quit, demure to a point of forgettable in a world where it’s every man – or woman – for themselves. Knowing this, I’ve never relied on first impressions to gauge a stranger’s worth or lack thereof. (Mia Jennings)
E' così disperata dal cercare un lavoro che le garantisca un tetto sopra la testa, ma che soprattutto non la spinga a tornare nella sua casa paterna, che manderà il CV alle Stone Industries, l'azienda gestita dal ricco, sexy e taciturno Donovan Stone. Donovan è il sogno di ogni donna, con la sua ricchezza, la sua bellezza e il suo charme, tuttavia il fatto che non parli da tre anni è dovuto ad una tragedia che ha segnato la sua vita in modo indelebile. 

Why did the pretty ones always have to be such jerks?(Mia Jennings)
Mia riesce a venire assunta, ma non per il titolo di studio che ha o per il suo CV: viene assunta come Assistente Amministrativa di Donova. A lei non piace il lavoro all'inizio, perché sa di avere le capacità per fare un lavoro migliore, ma si sente sottovalutata, proprio come suo padre faceva con lei sin da quando era piccola: criticarla e demotivarla, demoralizzarla. Man a mano che la storia si sviluppa, vediamo Donovan tentare di rompere il guscio in cui vive Mia, spingendola a tirare fuori il carattere che è nascosto sotto tutti quegli strati di quiete e resilienza, mentre vive nel conforto del suo guscio. Come vi ho raccontato prima, Donovan ha smesso di parlare tre anni prima l'inizio del libro, a causa di un trauma che l'ha colpito nel profondo. Come un fantasma, la foto incorniciata di una donna bionda ancora tormenta la vita di Donovan. Chi è quella misteriosa donna? Donovan aveva qualche legame con lei? Mia si iscrive a Dark Realities, un sito nel quale decidi di vivere le tue più oscure e deviate fantasie sessuali, dove hai un audience e il tuo guadagno cresce man a mano che ottieni più ascolti. Mia è convinta che il suo stalker sia Donovan, ma scopriremo con un grande plot twist che... Lo dovrete scoprire leggendo questo libro! 

Always a mix of opposites, Donovan was the most frustrating enigma I’d ever known. (Mia Jennings)

Il romance tra Donovan e Mia è intenso, travolgente, emozionante che ogni volta che chiuderete il Kindle vi chiederete cosa succederà tra loro nel prossimo capitolo. Se Donovan sarà in grado di rompere il guscio in cui vive Mia. Se Mia sarà in grado di far parlare di nuovo Donovan, e in particolare, di farsi raccontare cosa sia davvero successo tre anni prima.

It had taught me that although people may try to hold your back, they may try to belittle you and kick you while you’re down, life sometimes had other plans in store and those people would find themselves licking your boots after fate stepped in to deal with them.

Karma is a beautiful thing.
(Mia Jennings)

Il libro è scritto maggiormente dal punto di vista di Mia, tuttavia alternativamente la scrittrice ci presenta il POV di "...HIM". E non scoprirete chi davvero sia quell'"him" se non alla fine del romanzo. E non vi spoilererò nulla, perché scoprirete anche voi chi sia "HIM".

I personaggi erano ben sviluppati, realistici e vividi, con backstories e vite che vi spingerà a chiedervi cosa li abbia spinti ad essere ciò che sono oggi. E' un romanzo realistico, con personaggio credibili e realistici. Lo sviluppo di Donovan e Mia vi farà sciogliere il cuore!

Vi consiglio questo romanzo ,se leggete in inglese, e vi saluto con una citazione tratta dallo stesso:
"But I wasn’t that woman anymore. I wouldn’t allow myself to be intimidated or scared, no when I’d tasted what it meant to powerful and unafraid."
(Mia Jennings)

xoxo,
Giada


Hi, sweeties! Recently I’ve started working so I have less time than before for posting my reviews in English and Italian, although I will do the best I can to keep my blog updated so you all won’t miss the novelties concerning the literary world. 



PREMISE

I was utterly happy when I discovered I was selected to read and review beforehand the newest book of Lily White, “Rules of Engagement”. I must say, this is my first book of hers that I read, I’m totally in love with her writing style and her stories. Believe me, Donovan and Mia’s story will have you on the edge, wondering what will happen in the next page. This is a page-turning novel!

SYNOPSIS (FROM GOODREADS)
Rule No. 1: Do not enter the game unless you intend to finish. Once accepted, there is no escape.

This is a love story, one that comes with rules, expectations, and dark shadows. One where the man who challenges me the most is cloaked in deception. I had no choice but to accept the terms, nowhere to run once the clock started ticking.

Donovan Stone was a man few people dared to cross.
He was dark.
He was dominating.
He was so silent that you had to watch him closely to begin to know what he was thinking.

He was my boss, and the man I should have run from the minute I walked into his corporate office.

Like any bad decision, it took time for me to see the truth about the game I’d entered, for me to understand that it wasn’t the stalker in the shadows I should fear, but the man who pulled the strings.

I had no choice.
At least, that’s the lie I told myself to forgive my foolish actions.
And while running as fast as I could through twisted mazes and deceitful games, I understood that the Rules of Engagement were now my life.

REVIEW
“Rules of Engagement” is what every lover of Romantic Suspense like: dark, mysterious and thrilling. This novel was so good I didn’t want to finish, and the last time I felt like this, was when I reviewed “Buried Alive” by Stacey Marie Brown. But let’s go back to our review, so that you all will understand why I loved this book so much. Mia Jennings is the typical underdog, she’s shy, unsure of her ability to do things, and in particularly, work. When the novel begins, we see Mia that’s being dismissed by Camila, the woman who took her place not because of her qualities or abilities, but for other reasons that will be shown later in the book. I must say, Mia isn’t quite the typical woman you find in this genre of novels, she’s withdrawn from the world and doesn’t allow other people to touch her. This is one of the quirks of her character, and it’s what makes Mia, “Mia”.

I’ve never been a fan of first impressions. I certainly don’t make a good one, not with average looks and a mousy demeanor. Most people see me as weak, quit, demure to a point of forgettable in a world where it’s every man – or woman – for themselves.
Knowing this, I’ve never relied on first impressions to gauge a stranger’s worth or lack thereof.
(Mia Jennings)

She’s so desperate to find work, that she applies for an interview in a not so cool building with a seductive and sexy boss who doesn’t speak, but that communicates through tablets. Donovan Stone is every woman’s dream: but a bunch of millions and a multi-dollar legacy from his father, he rules the Stone Industries with an iron first and witty remarks to everyone that contradicts him.

Why did the pretty ones always have to be such jerks? (Mia Jennings) 

Mia gets to land the job on Stone Industries, but she won’t work for the things she studied for, she will work as an Administrative Assistant. She didn’t like this work at the beginning, because she feels disqualified, almost more than she felt when she was a kid and had to face her father’s wrath. As the story develops, we see Donovan trying to break Mia’s shell, while living in the comfort of his shell. The fact that he doesn’t speak or even tries to speak since three year before the beginning of the story, is to trace back to a trauma he has had since that day. Like a ghost, the portrait of a beautiful woman still haunts Donovan’s life. Mia signed for Dark Realities, a site in which you can decide to live one of your forbidden fantasies, have an audience and as it grows, you will receive more money. Mia believes her stalker is Donovan, but will be a major twist when the readers will discover who he really is.

Always a mix of opposites, Donovan was the most frustrating enigma I’d ever known.
(Mia Jennings)

The romance between Donovan and Mia is very intense, gripping, so intriguing and enticing that will always wonder what will happen between them. If Donovan will be able to break Mia’s shell and make her stand up for herself. If Mia will be able to make Donovan speak again, and in particular, to speak about what happened three years ago that traumatized him so badly. 

It had taught me that although people may try to hold your back, they may try to hold you back, they may try to belittle you and kick you while you’re down, life sometimes had other plans in store and those people would find themselves licking your boots after fate stepped in to deal with them. Karma is a beautiful thing. (Mia Jennings) 
The book is mainly written from Mia’s POV, so we get to know her fears, her secrets and her feelings toward everything that’s happening to her. Sometimes in the book we can find the POV of “…HIM”. We don’t discover who that “him” is until the end of the book. And I won’t you spoiler anything, you have to read the whole book to discover who that “him” is.

The characters were well developed, with interesting backstories and lives that made you wonder what lead them to be like this nowadays. It’s quite a realistic novel, with realistic scenarios and characters, both minor and major. The developing of both Donovan and Mia will make your heart melt!

I advise this book to all the lovers of Romantic Suspense and to all that love reading not ordinary love stories. You will love this! Guaranteed! I greet you with one quote from this marvelous book:
“But I wasn’t that woman anymore. I wouldn’t allow myself to be intimidated or scared, no when I’d tasted what it meant to powerful and unafraid.”
(Mia Jennings)




xoxo,
Giada

Nessun commento:

Posta un commento